خروپف چیست؟

خروپف چیست؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 351 | نویسنده : |

خروپف لرزش کام نرم و به دنبال آن ایجاد صدا به خاطر بسته شدن مجرای تنفسی و مسیر هوا در هنگام خواب می‌گویند.

از نظر آماری بین ۵۰ – ۳۰ % بزرگسالان خروپف می‌کنند. دلایل متعددی برای خروپف شناخته شده است ولی شایع‌ترین علت خروپف مربوط به شلی عضلات گلو بوده که کام نرم و زبان کوچک بیمار درگیر می‌باشند.

ناهنجاریهای آناتومیکی در بینی، انحراف تیغه میانی بینی یا بسته شدن مسیر بینی به علت سرماخوردگی نیز می‌تواند از دیگر عوامل خروپف باشد. گاهی بافت‌های اضافی مثل چربی دور گلو به دلیل چاقی نیز باعث می‌شود فرد خروپف کند.

خوردن داروهایی مثل خواب‌آور یا آنتی هیستامین‌ها یا نوشیدن الکل که باعث شل شدن عضلات این ناحیه می‌گردند از دیگر عوامل خروپف می‌باشند. در اغلب موارد خروپف پدیده‌ای گاه‌گاهی و بی‌خطر است اما خروپف به‌طور دائم می‌تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد.

خروپف یکی از شناخته شده‌ترین علائم بیماری تنگی نفس حین خواب (آپنه خواب) می‌باشد. قطع تنفس هنگام خواب معمولا ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشد. فرد با احساس خفگی از خواب می‌پرد و گاهی اوقات طولانی‌تر از این بوده و فرد از آن مطلع نمی‌گردد. آپنه‌ها باعث می‌شوند فرد خواب خوب در طول شب نداشته باشد و در طول روز خواب‌آلود بوده و این حالت ممکن است به حوادث غیرقابل جبرانی مثل تصادف و … منجر شود.

همچنین احتمال ابتلا به فشار خون بالا و ره دنبال آن سکته قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی در افراد مبتلا به آپنه خواب بیشتر می‌باشد.

درمان خروپف با لیزر دکتر غلامی از جدیدترین روش درمان خروپف می‌باشد. در این روش لیزر موجب سفتی و کوچک شدن زبان کوچک و کام نرم و به دنبال آن باز شدن مجرابی تنفسی و قطع خروپف می‌گردد. بر خلاف جراحی این درمان سرپایی بوده و بدون درد می‌باشد. کبودی، ورم و خونریزی به همراه ندارد. این روش کاملا غیرتهاجمی بوده و حتی نیاز به بی‌حسی هم ندارد. بر اساس آمار درمان موفقیت‌آمیزی بوده و اثرات بلندمدتی دارد. تاکنون هیچ عارضه جانبی برای این درمان شناخته نشده است. پر واضح است که نحوه‌ی استفاده از دستگاه و تنظیم دستگاه باید صحیح بوده و توسط افراد متخصص صورت گیرد.




می پسندم نمی پسندم

جمعه 25 شهريور 1401 -22:18 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: